Kompletny przewodnik po technice sprzedaży, gdzie klient zamawia u Ciebie towar, Ty zamawiasz go u hurtowni, przepakowujesz u siebie i wysyłasz do klienta
Podstawowy mechanizm:
Ten model różni się od klasycznego dropshippingu brakiem przepakowywania. W naszym przypadku towar przechodzi przez nasze ręce, co daje nam dodatkowe możliwości kontroli i personalizacji.
Poszukiwanie hurtowni przez Google Maps w najbliższej okolicy i szukanie w katalogu firm, które oferują dostęp do swoich stanów magazynowych poprzez dowolną formę.
Dostęp do stanów magazynowych i cen, dostęp do danych o produktach w tym zdjęcia
Wysyłka tego samego dnia, do danej godziny
Termin płatności
Dobry kontakt z biurem obsługi klienta
Kurier który przywiezie przesyłki jak najwcześniej do mnie
Potrzeba posiadania programu, który automatycznie zamówi towar w hurtowni gdy klient kupi, aby nikt inny nie wykupił produktu.
Rozwiązanie: Istnieją programy do automatycznego zamawiania towaru z hurtowni i integracji stanów magazynowych e-commerce z hurtownią oraz oprogramowanie do zarządzania zamówieniami e-commerce.
Jako dodatkowe miejsce gdzie można znaleźć hurtownie, oferuję listę sprawdzonych hurtowni znalezionych przeze mnie, która może znacznie ułatwić start w tym biznesie.
Atut: Dopracowana oferta z pełną kontrolą nad każdym szczegółem.
Np. system Baselinker połączony z hurtownią pozwala na hurtowe przygotowanie ofert do wystawienia w sklepie lub marketplace, lub dedykowane oprogramowanie które z pomocą AI wystawi wszystkie oferty łącznie z przygotowaniem.
Dedykowane rozwiązanie pobiera dane z integracji hurtowni, modyfikuje dane zgodnie z API marketplace i wystawia automatycznie przez API.
Ważne: Automatyzacja wymaga później przynajmniej niewielkiej weryfikacji manualnej.
Możliwość podłączenia hurtowni z systemami do wystawiania ofert i systemami które pilnują aktualnych stanów i cen w ofertach wystawionych. Dzięki tej integracji można wystawić oferty w marketplace lub we własnym sklepie internetowym.
Hurtownia nie udostępnia interfejsu np. API i ma zabezpieczenia przed pobieraniem danych.
Hurtownie z którymi współpraca powinna przebiegać dobrze zgodnie z omawianą techniką sprzedaży.
Klient podaje jakie mam wystawić kategorie i na jakich kryteriach, a ja wystawiam je w sposób automatyczny lub półautomatyczny.
Korzyść: Klient praktycznie otrzymuje gotową sprzedaż w omawianej technice.
Klient może samodzielnie wystawiać oferty automatycznie lub półautomatycznie w ramach oprogramowania do automatyzacji.
Korzyści:
Reklamacja może zostać uznana zdalnie, czyli bez konieczności odsyłania produktu przez klienta na podstawie opisu sytuacji lub zdjęcia.
Każdy ma prawo do zwrotu i nie wolno przeszkadzać w prawie do zwrotu zgodnie z prawem danego kraju. Czasem można przyjąć zwrot po terminie wiedząc że nie poniosę większych strat.
Dobrze jest współpracować z hurtowniami które przyjmują zwroty, bo wtedy są dużo mniejsze koszty gdy klienci zwracają do mnie produkty, a ten towar zwrócony nie zalega w magazynie.
Zawsze należy dążyć aby zmieścić się z wysyłką w czasie który deklaruję. Zawsze podaję do ilu dni towar zostanie wysłany.
Ilość dni obliczam dodając:
Wzorowy scenariusz: Do 17:00 zamawiam towar, a na następny dzień jest u mnie rano. Przepakowuję i tego samego dnia kurier odbiera przesyłkę do klienta.
Stosuję bufor - czas wysyłki wynosi 3 dni, a w razie dłuższego czasu powiadamiam klienta i ewentualnie ustalam z klientem nowy czas dostawy.
Omawiana technika sprzedaży umożliwia handel dowolnym produktem nawet tym na którym się nie znam. Klienci często pytają o sprawy techniczne.
Zapytanie przesłać do hurtowni, a odpowiedź zwrócić do klienta. Piszę do klienta że wysłałem zapytanie do dostawcy i niedługo wrócę z odpowiedzią.
Często należy zignorować zapytanie kosztem utraty klienta - jest to duży minus w tej technice sprzedaży.
Zawsze klient musi mieć dostarczony paragon lub fakturę, w formie elektronicznej lub papierowej.
Gdy klient nie prosi o fakturę to wystawiam fakturę imienną (nie mam kasy fiskalnej ponieważ sprzedaję tylko zdalnie).
Automatyzacja: Mam własny program, który pobiera zamówienie z Baselinkera w momencie przepakowania, generuje fakturę i wysyła na email.
Polecam oprogramowanie wspomagające automatyzację do przesyłania dokumentów - Baselinker.
Strategia: Deeskalacja i pójście w stronę aby odpowiadać z zasady tak aby nie dostać negatywa, czyli przede wszystkim łagodnie i stanowczo.
Przykład: Klient skarży się że przesyłka powinna być wczoraj wysłana a nie wyszła. Odpowiadam: przepraszam klienta za opóźnienie i brak powiadomienia. Zwykle klient po takiej rozmowie jest nieskory do wystawienia negatywnej opinii.
Jeśli klient bardzo nalega to zwykle bardzo mu zależy. Gdy ponawia drugi raz pytanie warto się zainteresować i spróbować znaleźć odpowiedź w hurtowni w przypadku pytań technicznych.
Częsty przypadek: Pytania odnośnie terminu wysyłki. Warto mieć stałą gotową odpowiedź by nie ulegać emocjom.
W trudnych sytuacjach odpowiadam że przykro mi ale nie dysponuję odpowiednią informacją, jednocześnie starając się uniknąć ujawnienia informacji że towaru nie mam na magazynie, bo taka informacja zwykle negatywnie wpływa na rozmowę.
Najważniejsze w automatyzacji to generowanie etykiet. U mnie jednym skrótem przełącza się na kolejne zamówienie a innym skrótem generuje i drukuje się etykieta w programie Baselinker.
Ważne: Nigdy nie daję wypełniaczy które ktoś by mógł potraktować jako typowe śmieci.
Musimy mieć pewność że jest to śmietnik czysty tylko z kartonami gdzie nie dostają się inne zanieczyszczenia, a pudełka są czyste i zapach jest w porządku.
Na początku musiałem poznać o której kurier dostarcza paczki. Jeśli mieszkam bliżej niż dalej terminala to w trasie jestem jako odbiorca. Przez to dostaję paczki rano, co daje mi czas na przepakowanie i wysyłkę tego samego dnia.
Zasada płatności: Nigdy nie daję na przelew (co minimalizuje ryzyko nieuregulowanych należności).
Wsparcie przy oszustwach:
Zarobek warto obliczać na czysto po odjęciu podatków. Warto mieć program do obliczania zysku.
Opisywana technika jest skalowalna - im więcej wystawionych ofert i hurtowni, tym większy zarobek.
Przyjmuje się że aby sprzedaż dawała satysfakcję i mogła się utrzymać, średni zarobek po odliczeniu prowizji, kosztów reklamy i podatków powinien wynosić od 20 do 40%.
Wysoki procent narzutu zmniejsza szanse na sprzedaż, ale niska cena nie zawsze gwarantuje sprzedaż. Na marżach 20-40% sprzedaż również jest dokonywana.
Przykład dla tanich produktów: Na tanie produkty np. cena zakupu 2 zł, należy dawać dużą marżę aby sprzedaż się opłacała, uwzględniając prowizję i zarobek - cena takiego produktu w marketplace może wynosić 10 zł.
Zasada: Im większa cena tym % marży mniejszy.
| Godzina | Czynności | Szczegóły |
|---|---|---|
| 8:30 - 9:30 | 🌅 Poranna organizacja |
|
| 9:30 - 10:00 | 🚚 Logistyka poranna | Jadę do kuriera po paczki |
| 10:00 - 14:00 | 📦 Główny blok operacyjny |
|
| 14:00 - 14:30 | 📮 Logistyka popołudniowa | Jadę zawieść paczki do Poczty Polskiej (bo stamtąd nie odbierają paczek) |
| 14:30 - 15:30 | 📄 Administracja |
|
| 15:30 - 17:00 | 🧹 Przygotowanie na kolejny dzień |
|
| 20:30 | ♻️ Wieczorna aktywność | Jeżdżę po używane pudełka (nie codziennie) |
W wymienionych godzinach gdy znajdę chwilę wykonuję:
60-100 paczek dziennie w zależności od dnia
8,5 godziny (8:30 - 17:00)
2 wyjazdy dziennie (odbiór i dostawa)
2 sesje obsługi e-maili (rano i po południu)